Създадена през 1978 г., Diesel e една от водещите марки за дънково облекло в света. Renzo Rosso и неговият бивш мениджър Adriano Goldschmied изграждат основната концепция на бранда, а именно да не се следват сляпо модните тенденции. Двамата обединяват усилията си, за да създадат компания, която предлага на клиентите нови и екстравагантни продукти. От 1985 г. Rosso придобива пълен контрол върху Diesel, а през 1996 г. в Ню Йорк е открит и първият магазин на марката.
През 1988 г. Wilbert Das се присъединява към компанията като Творчески директор. Оттогава Diesel започва да предлага както мъжки, така и дамски колекции от облекла, парфюми, очила Diesel, бельо, обувки, кожени облекла и продукти за дома. Специално внимание се отделя и на спортните модни линии Diesel Black Gold, Diesel Kid и 55 DSL.
Моделите на бранда имат уникален дизайн, вдъхновен от космополитния лайфстайл. Философията на марката се състои в това да променя света чрез модните тенденции. През годините Diesel продължава да бъде пионер в изработката на дънково и спортно-елегантно облекло. През 2008 г. брандът обединява усилията си с Adidas, за да създадат специална колекция от деним. Колаборацията с Fiat води до производството на ограничена бройка от 500 коли Diesel.
Днес продуктите на марката се продават в близо 80 държави. Diesel продължава да се развива благодарение на градската култура и младежкия дух.
Diesel е легенда в модната индустрия . Създадена през 1978 г. Тя е пионер и една от водещите марки производители на дънкови и ежедневни облекла в света, аксесоари и слънчеви очила. Основната концепция на бранда е да не следва сляпо модните тенденции, той винаги остава извън тях, но в същото време и пред тях. Никога не преставаме първоначалната си ДНК, тя се превърна в икона глобален начин на живот марка.
Въпреки извънредно растеж Diesel, неговата философия е същата, както когато Renzo Rosso го създадена през 1978 г. Той предвижда марка, която ще застане за страст, индивидуалност и себеизразяване. Днес, Дизел продължава да гори със собствена пътека. Тя е на продължаващата мисия да оспори статуквото, експеримент с нови идеи, иновации и провокира.